![]() |
System Komputerowej Ewidencji Publikacji | ![]() |
Strona główna | Skorowidz nazwisk | Raporty | Przesyłanie plików źródłowych | Kategorie osiągnięć naukowych | Dyscypliny naukowe | Wyloguj PBN |
dr hab. Roman Sapeńko |
Dyscypliny naukowe: |
Dyscyplina podstawowa: filozofia (100 %) |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Okres: | cały dorobek (zarejestrowany w systemie) |
Znaleziono: |
93
pozycji bibliograficznych 16 pozycji bibliograficznych za ostatnie 4 pełne lata |
Uwagi: | (*) - gwiazdka przy nazwisku autora z UZ oznacza, że w danej publikacji podano afiliację autora inną niż UZ. [N] - liczby punktów w nawiasie kwadratowym [ ]. Pojawia się przy artykułach w czasopismach, które opublikowano przed rokiem 2009. Dla tych publikacji system podaje liczbę punktów, która obowiązywała w roku 2009 niezależnie od roku publikacji. [?] - znak zapytania zamiast liczby punktów. Pojawia się przy artykułach w czasopismach. Sygnalizuje, że w systemie SKEP nie znaleziono wyceny punktowej danego czasopisma na ministerialnej liście czasopism punktowanych. Szczegółowe zasady obliczania punktów za publikacje w systemie SKEP znajdują się tutaj. [C] [D] - dotyczy publikacja za lata [2017 - 2018] oraz [2019 - 2020] C - Liczba punktów publikacji przypadająca na pracownika D - Część slotu przypadająca na pracownika Uwaga: W przypadku gdy pracownik zadeklarował również dyscyplinę dodatkową, po znaku "/" znajdują się analogiczne dane dotyczace dyscypliny dodatkowej. |
1. Monografie naukowe, podręczniki akademickie, skrypty (Wydawnictwa zwarte) (WZ) |
|
[1]
Reklama ak transkul'turnij fenomen, 2008. Roman Sapeńko, Kiiv : Deržavna akademia kerivnih kadriv kul'turi i mistectv 35 s. Kod: ROZ-1 BibTeX (pkt: 0) [WZ-8878] [data modyf: 13-01-2009 08:08] |
[2]
Iskusstvo reklamy v sovremennoj kul'ture, 2005. Roman Sapeńko, Kiiv : Międzynarodowa Fundacja W. Horovitza 295 s. , ISBN: 9669562198, Kod: MON-NANG BibTeX (pkt: 25) [WZ-7355] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[3]
Filozofia w schematach pojęciowych : dla laików i nie tylko. Cz.1, 1999. Lilianna Kiejzik, Roman Sapeńko, Toruń : Wydaw. Adam Marszałek 75 s. , ISBN: 8371744250, bibliogr. rys. wykr. Kod: MON-NANG BibTeX (pkt: 25) [WZ-2741] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
2. Rozdziały w monografiach, podręcznikach, skryptach, publikacje konferencyjne w wydawnictwach książkowych (Rozdziały w wydawnictwach zwartych) (WZ-ROZ) |
|
[1]
Fantastyczność w kontekście koncepcji mitu Aleksego Łosiewa, Roman Sapeńko // W: Slovenski folklor i književna fantastika, 2020. / ed. Dejan Ajdačić, Beograd - Tršić : Udruženje folklorista Srbije : Komisija za folkloristiku Medunarodnog komiteta slavista, s. 389--400, ISBN: 9788673011493 Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-21751] [data modyf: 03-11-2020 15:05] [5] [1] |
[2]
Fenomen transkul'turnosti u vimirah sučasnih procesiv globalizacii, Roman Sapeńko // W: Kul'turotvorči vimiri ljudini v sučasnomu universumi, 2019. / red. M. M. Brovko, Kiiv : Vidavnictvo Lira-K, s. 141--150, ISBN: 9786177748730 Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-21320] [data modyf: 03-02-2020 09:48] [5] [1] |
[3]
"Pokłosie" oraz "Ida" - dwa ujęcia problemu Obcy/Inny, Roman Sapeńko // W: Słowiańska literatura i kultura popularna. Figury swojskości i obcości współczesnego świata w literaturze i kulturze popularnej krajów słowiańskich, 2019. / red. nauk. Tatiana Hajder, Roman Sapeńko, Katarzyna Grabias-Banaszewska, Zielona Góra : Uniwersytet Zielonogórski Instytut Filologii Polskiej Pracownia Mitopoetyki i Filozofii Literatury (Najnowsza słowiańska literatura i kultura popularna), s. 147--157, ISBN: 9788394050696 Kod: MOR-WI BibTeX (pkt: 20) [WZCZ-21346] [data modyf: 14-02-2020 11:08] [20] [1] |
[4]
Homo communicans z perspektywy teorii interakcjonizmu symbolicznego, Roman Sapeńko // W: Medioznawstwo personalistyczne. Tom 2 : Wybrane zagadnienia z kultury mediów, 2018. / red. nauk. ks. Jarosław Jęczeń, Piotr Guzdek, Lublin : Wydawnictwo KUL, s. 719--739, ISBN: 9788380615779 Kod: MOR-WI BibTeX (pkt: 20) [WZCZ-20612] [data modyf: 03-07-2019 11:15] [20] [1] |
[5]
O potrzebie refleksji nad problematyką wojny i pokoju, Roman Sapeńko, Piotr Pochyły // W: Wojna / pokój. Humanistyka wobec wyzwań współczesności, 2017. / red. Roman Sapeńko, Piotr Pochyły, Zielona Góra : Uniwersytet Zielonogórski, s. 9--21, ISBN: 9788362352432 Kod: MOR-WI BibTeX (pkt: 20) [WZCZ-19673] [data modyf: 03-07-2019 11:17] [14,2] [0,71] |
[6]
Mitologizacyjne praktyki reklamy, Roman Sapeńko // W: Mitologizacja człowieka w kulturze i literaturze iberyjskiej i polskiej, 2016. / red. Wojciech Charchalis i Bogdan Trocha, Zielona Góra : Pracownia Mitopoetyki i Filozofii Literatury UZ, s. 589--602, ISBN: 9788394050610 Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-18633] [data modyf: 25-01-2017 13:08] |
[7]
Eststyka - mit - neomit, Roman Sapeńko // W: Mitologizacja kultury w polskiej i iberyjskiej twórczości artystycznej*, 2015. / red. Wojciech Charchalis i Bogdan Trocha, Zielona Góra : Pracownia Mitopoetyki i Filozofii Literatury UZ, s. 55--69, ISBN: 9788394050689 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-17167] [data modyf: 01-10-2015 13:57] |
[8]
Transhumanistyczna idea E-człowieka w filmie "Ona", Roman Sapeńko // W: Homo moralis - homo creativus : Prace dedykowane Profesorom Zdzisławowi Kalicie, Krzysztofowi Kaszyńskiemu, 2015. / red. nauk. i oprac. Joanna Dudek i Stefan Konstańczak, Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 133--147, ISBN: 9788378422013 Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt: 0) [WZCZ-17303] [data modyf: 09-11-2015 10:38] |
[9]
U źródeł wrażliwości estetycznej, Roman Sapeńko // W: Uczelnia miejscem sztuki, 2015. / red. nauk. Artur Pastuszek, Zielona Góra : Instytut Sztuk Wizualnych UZ, s. 106--124, ISBN: 9788393629060 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-17696] [data modyf: 21-03-2016 09:54] |
[10]
Mit jako fundament tożsamości człowieka w kontekście koncepcji A. F. Łosiewa, Roman Sapeńko // W: "Homo mythicus" - mityczne wzorce tożsamości*, 2014. / pod red. Haliny Kubickiej, Grzegorza Trębickiego i Bogdana Trochy, Zielona Góra : Pracownia Mitopoetyki i Filozofii Literatury UZ, s. 279--289, ISBN: 9788394050641 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-16508] [data modyf: 06-08-2015 12:17] |
[11]
Mit oraz mitologizowanie państwa w reklamie i propagandzie, Roman Sapeńko // W: Mitologizacje państwa w kulturze i literaturze iberyjskiej i polskiej*, 2014. / red. Wojciech Charchalis i Bogdan Trocha, Zielona Góra : Pracownia Mitopoetyki i Filozofii Literatury UZ, s. 35--51, ISBN: 9788394050603 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-16453] [data modyf: 16-12-2014 13:03] |
[12]
Estetyka w kontekście transformacji ludzkiej zmysłowości, Roman Sapeńko // W: Kultura jako problem filozofii : Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Janowi Kurowickiemu, 2013. / pod red. Tadeusza Borysa i Adama Płachciaka, Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, s. 63--72, ISBN: 9788376953939 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-15618] [data modyf: 28-10-2013 10:11] |
[13]
Świat medialny jako przestrzeń pojawiania się - próba zastosowania idei antropologii politycznej Hannah Arendt, Roman Sapeńko // W: Terytoria kultury - topografia obecności*, 2013. / red. nauk. Artur Pastuszek, Stefan Konstańczak, Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 183--194, ISBN: 9788378420798 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-15553] [data modyf: 27-09-2013 08:27] |
[14]
K voprosu o pol'skih issledovaniah tvorčestva Grigoria Savviča Skovorody, Roman Sapeńko // W: Polskie badania filozofii rosyjskiej : przewodnik po literaturze, 2009. / red. Lilianna Kiejzik, Jacek Uglik . Cz. 1, Warszawa : Aletheia, s. 31-39, ISBN: 9788387045632 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-11866] [data modyf: 07-04-2010 08:34] |
[15]
Komunikat 5 : promocja edukacji w promocji województwa lubuskiego, Ewa Sapeńko, Roman Sapeńko // W: Architektura ekopromocji w turystyce regionu Lubuskiego : biokomunikaty, 2008. / red. Ilona Politowicz, Zielona Góra : Oficyna Wydaw. Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 90--101, ISBN: 9788374811460 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-10087] [data modyf: 08-05-2008 12:33] |
[16]
Estetična teoria v konteksti transkul'turnich procesiv ta estetizacii, Roman Sapeńko // W: Mul'tiversum : filosofs'kij al'manach, 2007. . 64, Kiiv : Akademičnij Centr "Analitika", s. 222-230 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-10097] [data modyf: 12-05-2008 08:45] |
[17]
Masove suspil'stvo i zarodženna masovoi kul'turi (Aleksis Tokvil' "Pro demokratiu v Americi"), Roman Sapeńko // W: Aktual'ni filosofs'ki ta kul'turologicni probl'emi sucasnosti : zbirnik naukovich prac, 2006. , Kiiv : Vidavničij Centr KNLU .- 18, s. 157--163 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-9823] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[18]
Mistectvo v sviti reklami, Roman Sapeńko // W: Aktual'ni problemi istorij, teorij ta praktiki chudozn'oj kul'tury : al'manach, 2006. , Kiiv : Vidavničij Centr KNLU (Zbirnik Naukovih Prac) .- Vipusk 17, s. 130--138 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-8615] [data modyf: 30-01-2008 08:49] |
[19]
Masova kul'tura. Kritični zauvaženna filosofiv XX stolitta, Roman Sapeńko // W: Aktual'ni filosofs'ki ta kul'turologicni probl'emi sucasnosti : al'manach; zbirnik naukovich prac, 2005. / M.M. Brovko, O.G. Šutov . 16, Kiiv : Vidavničij centr KNLU, s. 150--156 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-8578] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[20]
Misliteli frankfurts'koi školi i problemi masovoj kul'turi, Roman Sapeńko // W: Aktual'ni problemi istorij, teorij ta praktiki chudozn'oj kul'tury, 2005. , Kiiv : Vidavnictvo "Milenium" (Zbirnik Naukovih Prac) .- Vipusk 14, s. 240--247 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-8577] [data modyf: 30-01-2008 08:50] |
[21]
Reklama ak kulturnij fenomen u svitli "novoi morali", Roman Sapeńko // W: Aktual'ni filosofs'ki ta kul'turologicni probl'emi sucasnosti : zbirnik naukovich prac, 2004. . 13, Kiiv : Vidavničij centr KNLU, s. 277--282 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-7307] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[22]
Ideał doskonałości absolutnej. Bóg i deifikacja stworzenia / Mikołaj Łosski; tł. z ros., Roman Sapeńko // W: Niemarksistowska filozofia rosyjska : antologia tekstów filozoficznych XIX i pierwszej połowy XX wieku. Cz. 2 *, 2002. / red. i wybór Lilianna Kiejzik, Łódź : Wydaw. "Ibidem", s. 91--105, ISBN: 8388679201 Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt: 0) [WZCZ-5717] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
[23]
Personalistyczna teodycea i dogmaty cerkwi / Mikołaj Łosski; tł. z ros., Roman Sapeńko // W: Niemarksistowska filozofia rosyjska : antologia tekstów filozoficznych XIX i pierwszej połowy XX wieku. Cz. 2 *, 2002. / red. i wybór Lilianna Kiejzik, Łódź : Wydaw. "Ibidem", s. 193--203, ISBN: 8388679201 Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt: 0) [WZCZ-5720] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
[24]
Teoria Augusta Comte,a o trzech fazach rozwoju umysłu / Włodzimierz Sołowjow; tł. z ros, Roman Sapeńko // W: Niemarksistowska filozofia rosyjska : antologia tekstów filozoficznych XIX i pierwszej połowy XX wieku. Cz. 2 *, 2002. / red. i wybór Lilianna Kiejzik, Łódź : Wydaw. "Ibidem", s. 207--220, ISBN: 8388679201 Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt: 0) [WZCZ-5721] [data modyf: 07-04-2003 18:03] |
[25]
Filozof i Sofia. Zasada absolutna jako jedność (zasada monizmu); tł. z ros., Roman Sapeńko // W: Niemarksistowska filozofia rosyjska : antologia tekstów filozoficznych XIX i pierwszej połowy XX wieku. Cz. 1 *, 2001. / Red., wybór, przedm. Lilianna Kiejzik, Łódź : Wydaw. "Ibidem", s. 65--71, ISBN: 8388679066 Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt: 0) [WZCZ-5709] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[26]
Moral'ni problemi kul'turi i etika reklami, Roman Sapeńko // W: Aktual'ni problemi istorij, teorij ta praktiki chudozn"oj kul'tury, 2001. , Kijv : Ministerstvo Kul'turi i Mistectv Ukrajni (Zbirnik Naukovih Prac Vyp. 7, c. 2), s. 58--64 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-5666] [data modyf: 21-03-2003 11:28] |
[27]
O filozofii w Rosji / Ernest Radłow; tł. z ros., Roman Sapeńko // W: Niemarksistowska filozofia rosyjska : antologia tekstów filozoficznych XIX i pierwszej połowy XX wieku. Cz. 1 *, 2001. / Red., wybór, przedm. Lilianna Kiejzik, Łódź : Wydaw. "Ibidem", s. 57--60, ISBN: 8388679066 Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt: 0) [WZCZ-5708] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[28]
Powstanie i rozwój filozofii rosyjskiej / Wasyl Zienkowski; tł. z ros., Roman Sapeńko // W: Niemarksistowska filozofia rosyjska : antologia tekstów filozoficznych XIX i pierwszej połowy XX wieku. Cz. 1 *, 2001. / Red., wybór, przedm. Lilianna Kiejzik, Łódź : Wydaw. "Ibidem", s. 47--56, ISBN: 8388679066 Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt: 0) [WZCZ-5707] [data modyf: 07-04-2003 16:22] |
[29]
Etika i mistectvi reklami, Roman Sapeńko // W: Aktual'ni filosofs'ki ta kul'turologicni probl'emi sucasnosti : zbirnik naukovich prac, 2000. , Kiev : Tovaristvo "Znanija" Ukraini, s. 317--321, ISBN: 9667443663 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-1980] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[30]
Przemoc w mediach, Roman Sapeńko // W: Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży : Kongres Kultury Polskiej 2000, 2000. , Zielona Góra : Regionalne Centrum Animacji Kultury w Zielonej Górze, s. 425--434, ISBN: 838805970X Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-1921] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[31]
Wartości ekologiczne w reklamie, Roman Sapeńko // W: Polityka ekologiczna III Rzeczypospolitej, 2000. , Bydgoszcz : Wydaw. Uczelniane Akademii Bydgoskiej, s. 433--442, ISBN: 8370963609 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-1941] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
[32]
Modelowanie kultury w reklamie, Roman Sapeńko // W: Zarządzanie i finansowanie w systemie edukacji w Polsce a integracja z Unią Europejską, 1999. , Zielona Góra : Wydaw. WSP, s. 111--117, ISBN: 8386832819 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-4662] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
[33]
Natura w reklamie, Roman Sapeńko // W: Kultura ekologiczna - Transformacja - Biznes : materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, 1999. , Bydgoszcz : Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, s. 126--135, ISBN: 8390132915 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-1940] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[34]
Estetičeskoe otnošenie i problema social'noj aktovnosti iskusstva, Roman Sapeńko // W: Etika i estetika : respublikanskij mežduvedomstvennyj naučnyj sbornik, 1987. , Kiev : Izdatel'skoe Obedinenie "Viša škola", s. 80-85 Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt: 5) [WZCZ-10096] [data modyf: 12-05-2008 08:30] |
3. Artykuły w czasopismach (CZASOP) |
Uwaga!. Pokazane w nawiasach liczby oznaczają całkowitą wartość punktową danej publikacji. W przypadku publikacji wieloautorskich poszczególni jej autorzy otrzymują tylko pewną część tych punktów, zgodnie z odpowiednimi zasadami obowiązującymi na UZ. |
[1]
Bernarda Stieglera koncepcja człowieka w kontekście transhumanizmu i posthumanizmu / Roman Sapeńko, Paulina Kłos-Czerwińska(*), 2020. Sensus Historiae. Studia interdyscyplinarne Vol. 38, 163--174, ISSN: 2082-0860, bibliogr. summ. Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt: 20) [AWCZ-25673] [data modyf: 01-10-2020 14:11] [10] [0,5] |
[2]
Philosophical and Cultural Aspects of Transhumanism and Posthumanism / Roman Sapeńko, Bogdan Trocha, 2020. Future Human Image Vol. 14, 64--72, ISSN: 2311-8822, , eISSN: 2519-2604, Słowa kluczowe: a history of culture, ancient myth, enhancement of human, popular culture, posthumanism, transhumanism Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt: 5) DOI: 10.29202/fhi/14/8 [AWCZ-25864] [data modyf: 25-11-2020 10:11] [2,5] [0,5] |
[3]
Sztuka w świecie posthumanistycznym / Roman Sapeńko, 2019. Hudožnaâ Kul'tura Aktual'ni Problemi = Artistic Culture Topical Issues Vol. 15, No. 1, 28--33, ISSN: 1992-5514, bibliogr. summ. Słowa kluczowe: art, artificial intelligence, autonomous art, creativity, mass art, originality, oryginalność, singualarity, sztuczna inteligencja, sztuka, sztuka autonomiczna, sztuka masowa, twórczość Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: 0) [AWCZ-24198] [data modyf: 27-06-2019 09:38] [0] [0] |
[4]
The Depictions of the Cosmos in Popular Culture: in Searching of the Sense of Wholeness / Roman Sapeńko, Bogdan Trocha, 2019. Philosophy and Cosmology Vol. 23, 168--177, ISSN: 2307-3705, , eISSN: 2307-3705, bibliogr. summ. Słowa kluczowe: Fantasy, Image of the Cosmos, Popular Culture, Science fiction, Speculative fiction, the Universe Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt: 20) [AWCZ-24454] [data modyf: 21-10-2019 11:50] [10] [0,5] |
[5]
Management features of international educational projects between universities of Poland and Ukraine / S. Rudenko, Roman Sapeńko, O. Bazaluk, V. Tytarenko, 2018. Scientific Bulletin of National Mining University, 2, 142--147, ISSN: 2071-2227, , eISSN: 2223-2362, bibliogr. summ. Słowa kluczowe: Poland, Ukraine, higher education, international educational and scientific projects, management, nongovernmental educational and scientific organizations Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt: 5) ![]() [AWCZ-22869] [data modyf: 15-06-2018 09:15] [1,25] [0,25] |
[6]
Myślenie artystyczne i myślenie mityczne / Roman Sapeńko, 2018. Rocznik Lubuski tom 44, nr 2, 179--193, ISSN: 0485-3083, bibliogr. summ. Słowa kluczowe: metafory pojęciowe, myślenie artystyczne, myślenie mityczne, teoria piśmienności Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt: 11) [AWCZ-23415] [data modyf: 12-12-2018 09:07] [11] [1] |
[7]
Probl'emy interpretacii avtorskogo teksta v kontekste perevoda "Dialektiki mifa" A.F. Loseva / Roman Sapeńko, 2017. Solov'evskie Issledovaniâ 54, 2, 54--66, ISSN: 2076-9210, bibliogr. summ. Słowa kluczowe: "Dialectics of Myth" A.F. Losev, interpretation, skopos-theory, the translation strategy, translations dominant Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt: 5) [AWCZ-21861] [data modyf: 30-10-2017 09:34] [5] [1] |
[8]
Rozważny posthumanizm i romantyczny transhumanizm - niektóre przypadki kina / Roman Sapeńko, 2016. Rocznik Lubuski: Transhumanizm a kontrintuicyjnośc mitycznego obrazu człowieka T. 42, cz. 2, 97--113, ISSN: 0485-3083, bibliogr. summ. Słowa kluczowe: human nature, posthumanism, transhumanism Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt: 11) [AWCZ-21015] [data modyf: 30-05-2017 10:50] |
[9]
Rozważny posthumnanizm i romantyczny transhumanizm - niektóre przypadki kina / Roman Sapeńko, 2016. Rocznik Lubuski: Transhumanizm a kontrintuicyjność mitycznego obrazu człowieka t. 42, cz. 2, 97--113, ISSN: 0485-3083, Słowa kluczowe: Turing test, creativity, electronic personae, human nature, identity, posthumanism, singularity, symbolic thinking, transhumanism Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt: 11) [AWCZ-20933] [data modyf: 24-01-2017 09:29] |
[10]
Reklama jako fenomen transkulturowy / Roman Sapeńko, 2013. Szkice Humanistyczne Tom XIII, Nr 2-3, 87--98, ISSN: 1642-6363, bibliogr. summ. Słowa kluczowe: advertising, hybridization, hybrydowość, inter-media, intermedialność, popular art, reklama, sztuka popularna, transculturation, transkulturowość Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt: 5) [AWCZ-17583] [data modyf: 07-08-2015 09:30] |
[11]
Od Obcego do Innego = Vom Fremden zum Anderen / Roman Sapeńko, 2011. Pro Libris, nr 1-2, 6--21, ISSN: 1642-5995, bibliogr. Kod: CZR-INNE3 BibTeX (pkt: 0) [AWCZ-16273] [data modyf: 28-11-2012 12:22] |
[12]
Skoworoda - kozacki syn, pierwszy filozof Ukrainy / Roman Sapeńko, 2011. Strony: opolskie pismo społeczno-kulturalne, 3-4, 8--13, ISSN: 1233-1805, bibliogr. Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt: 2) [AWCZ-16272] [data modyf: 28-11-2012 12:22] |
[13]
Televizijna kul'tura - popularne mistectvo - reklama / Roman Sapeńko, 2010. Art-Kursiv, 4, 14--17 Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: 0) [AWCZ-14954] [data modyf: 09-08-2010 10:15] |
[14]
Globalizacia, suspilni zmini i reklama / Roman Sapeńko, 2007. Kul'tura i sučasnist': al'manach, 1, 101--107 Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-12986] [data modyf: 12-05-2008 08:34] |
[15]
Sučasni vimiri masovoj kul'turi : global'nij presing amerikanskich cinnostej žitta / Roman Sapeńko, 2007. Gumanitarnij časopis, 1, 72--80 Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-12987] [data modyf: 12-05-2008 08:37] |
[16]
Popularne ministectvo i princip mimezisu (vid aristotelivskoj koncepcii mistectva do mistectva popularnogo) / Roman Sapeńko, 2006. Naukovo-pedagogični problemi fizičnoi kul'turi (Fizična Kul'tura i Sport), 184--194, ISSN: 2311-2220, Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-12889] [data modyf: 26-03-2008 10:21] |
[17]
Utvorenna masovogo suspil'stva : faktori sociokul'turnich zmin / Roman Sapeńko, 2005. Kul'tura i sučasnist': al'manach, 1, 45--50 Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-11177] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[18]
Vzaemodia reklami i telebačenna: evolucia vidčuttevoi kul'turi / Roman Sapeńko, 2005. Visnik Deržvnoi Akademii Kerivnich Kadriv Kul'turi i Mistectv, 3, 11--16 Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-11175] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[19]
Vzaimootnošenia iskusstva i reklamy / Roman Sapeńko, 2005. Gumanitarnij časopis, 2, 34--40 Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-10430] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[20]
XX-j vek: kritika massovoj kul'tury - strach pered tolpoj / Roman Sapeńko, 2005. Gumanitarnij časopis, 4, 61--66 Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-11176] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[21]
Reklama u estetosfery modi / Roman Sapeńko, 2004. Naukovo-pedagogični problemi fizičnoi kul'turi (Fizična Kul'tura i Sport), 179-187, ISSN: 2311-2220, Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-10253] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[22]
Svidomist' "masovogo suspilstva" - zahidnoevropejs'kij kontekst / Roman Sapeńko, 2004. Visnik Deržvnoi Akademii Kerivnich Kadriv Kul'turi i Mistectv, 4, 14--18 Kod: CZR-INNE BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-10252] [data modyf: 08-03-2008 13:26] |
[23]
Geneza ponatta "Masova svidomist'" u filosofs'kij zachidnoevropejs'kij dumci / Roman Sapeńko, 2003. Visnik Deržvnoi Akademii Kerivnich Kadriv Kul'turi i Mistectv, 4, 15--19 Kod: CZR-INNE3 BibTeX (pkt: [0]) [AWCZ-9665] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[24]
Świadomość mityczna w reklamie / Roman Sapeńko, 1999. Management Vol. 3, no 2, 134--144, ISSN: 1429-9321, bibliogr. rys. summ. Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt: [6]) [AWCZ-11397] [data modyf: 05-10-2007 14:24] |
[25]
Sposoby projektowania przekazu reklamowego / Roman Sapeńko, 1997. Management, nr 2, 97--109, ISSN: 1429-9321, rys. Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt: [6]) [AWCZ-11483] [data modyf: 05-10-2007 14:33] |
4. Publikacje recenzowane w innych wydawnictwach ciągłych (INNE-REC) |
Uwaga!. Pokazane w nawiasach liczby oznaczają całkowitą wartość punktową danej publikacji. W przypadku publikacji wieloautorskich poszczególni jej autorzy otrzymują tylko pewną część tych punktów, zgodnie z odpowiednimi zasadami obowiązującymi na UZ. |
[1]
Fajdros / Aleksy F. Łosiew; tł.z j. ros. / Roman Sapeńko // W: Lectiones & Acroases Philosophicae - (Kolokwia Platońskie. "Fajdros") .- 2013, VI, 2, s. 273--288, ISSN: 2082-9221, Kod: TLU-A BibTeX (pkt: 0) [AWI-9861] [data modyf: 22-07-2015 09:44] |
[2]
Od tłumacza / Roman Sapeńko // W: Lectiones & Acroases Philosophicae - (Kolokwia Platońskie. "Fajdros") .- 2013, VI, 2, s. 269--272, ISSN: 2082-9221, Kod: CIA-WYKAZ BibTeX (pkt: 4) [AWI-9862] [data modyf: 22-07-2015 09:45] |
[3]
Svidomist' "Masovogo Suspil'stva" - zachidnoevropejs'kij kontekst / Roman Sapeńko // W: Kiivs'ke Muzikoznavstvo .- 2003, 11, s. 18--25 Kod: CIA-JED BibTeX (pkt: [0]) [AWI-6582] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[4]
Iskusstvo reklamy kak fenomen kul'tury / Roman Sapeńko // W: Kiivs'ke Muzikoznavstvo - (Zbirka Statej) .- 2001, no 6, s. 304--312 bibliogr. Kod: CIA-JED BibTeX (pkt: [0]) [AWI-3767] [data modyf: 22-01-2003 12:36] |
[5]
Mif, cennost i obraz v reklame / Roman Sapeńko // W: Aktualni problemy istorii, teorii ta praktiki chudoznoj kul'tury - (Zbirnik Naukovih Prac ; 4-5) .- 2000, no 2, s. 55--63 bibliogr. Kod: CIA-JED BibTeX (pkt: [0]) [AWI-3506] [data modyf: 22-01-2003 12:27] |
[6]
Estetizacja massovoj kul'tury / Roman Sapeńko // W: Aktualni problemy istorii, teorii ta praktiki chudoznoj kul'tury - (Zbirnik Naukovih Prac ; 2) .- 1998, no 1, s. 71--77 Kod: CIA-JED BibTeX (pkt: [0]) [AWI-3486] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[7]
Poznavatel'noe esteticeskoe u Aristotelja / Roman Sapeńko // W: Vestnik Priazovskogo Gosudarstvennogo Techniceskogo Universiteta .- 1998, no 5, s. 42--45 rys. Kod: CIA-JED BibTeX (pkt: [0]) [AWI-2960] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[8]
Estetyczność produktu utylitarnego / Roman Sapeńko, Zbigniew Szymaniak // W: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Inżynierskiej - (Nauki Społeczne i Ekonomiczne ; nr 12) .- 1986, Vol. 76, s. 55--64 Kod: CIA-JED BibTeX (pkt: [0]) [AWI-7607] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
5. Materiały konferencyjne (KONF) |
|
[1]
Homo communicans - čelovek XXI veka, 2017. Roman Sapeńko // W: Globalizovanij svit: viprobuvannâ ljuds'kogo buttâ = Globalized World: Challenge of the Being of Human Life. Žitomir, Ukraina Žitomir : Žitomirskij Deržavnij Universitet imeni Ivana Franka, 2017, s. 220--224, ISBN: 9786177483907 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-22787] [data modyf: 23-10-2017 11:38] [0] [0] |
[2]
Miłość i erotyzm w posthumanistycznym świecie, 2017. Roman Sapeńko // W: Dilema vijny/miru v postgumannomu sviti : Zbirnik naukovih prac' (za materialami mižregional'nogo naukovo-praktičnogo seminaru iz mižregional'nogo naukovo-praktičnogo seminaru iz mižnarodnoju učastju, 28-29 kvitnâ 2017 roku, m. Žitomir. Žitomir, Ukraina Žitomir : Ministerstvo Osviti i Nauki Ukraini, 2017, s. 52--58, ISBN: - Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-22784] [data modyf: 23-10-2017 09:23] [0] [0] |
[3]
SMI kak "kommunikacionnyj medium" sobremennoj kul'tury: teoretiko-metodologičeskij akcent, 2014. Roman Sapeńko // W: Religiâ, religijnist', filosofiâ i gumanitaristika u sučasnomu informacijnomu prostori: nacional'nij i internacional'nij aspekti : Zbirnik naukovih prac' (za materialami IX Mižnarodnoi haukovo-praktičnoi konferencii vid 29 po 30 grudnâ 2014 roku). -, Ukraina Rubižne - Harkiv - Kiiv - Žitomir - Baku - Niš - Zelena Gura : Ministerstvo Osviti i Nauki Ukraini, 2014, s. 64--66 Kod: KON-ANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-22080] [data modyf: 17-02-2016 13:24] |
[4]
Koncepcia mifa A.F. Loseva v kontekste sovremennoj teorii pis'mennosti, 2013. Roman Sapeńko // W: Tvorčestvo A.F. Loseva v kontekste otečestvennoj i evropejskoj kul'turnoj tradicii : cz. 1. Moskva, Rosja Moskva : [brak wydawcy], 2013, s. 179--189 Kod: KON-H-NANG BibTeX (pkt: 4) [KONF-21118] [data modyf: 07-08-2015 10:19] |
[5]
Vid massovoj kul'turi do kul'turi popularnoj, 2009. Roman Sapeńko // W: Molod' u sučasnomu sviti: filosofs'ko-kul'turologični vimiri. Kiiv, Ukraina Kiiv : Vidavničij centr KHLU, 2009, s. 321-323 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-19384] [data modyf: 17-11-2009 11:25] |
[6]
Globalizacja, kultura popularna i reklama, 2001. Roman Sapeńko // W: Wymiary globalizacji : aspekty społeczno-ekonomiczne. Opole, Polska Opole : Wydawnictwa Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji, 2002, s. 79--91, ISBN: 8388980025 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-14984] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
[7]
Miejsce reklamy w przemianach społecznych, 2002. Roman Sapeńko // W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem : Konferencja naukowa. Garbicz, Polska Zielona Góra : Redakcja Wydaw. Matematyczno-Ekonomicznych, 2002, T. 2, s. 29--39, ISBN: 8389042037 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-15181] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
[8]
Telewizyjna przestrzeń społeczna - nadrealne socjum w programie Big Brother, 2001. Jolanta Kostecka, Roman Sapeńko // W: Polskie doświadczenia w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego : dylematy cywilizacyjno-kulturowe : Materiały ogólnopolskiej konferencji naukowej. Kraków, Polska Kraków : Wydział Nauk Społecznych Stosowanych AGH, 2002, s. 461--467, ISBN: 8391290026 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-14945] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[9]
Nasil'stvo u mas-media, 2001. Roman Sapeńko // W: Molod'' u sucasnomu sviti : moral'no-esteticni ta kul'turologicni vimiri : Materiali nauk. prakt. konferencii. Kiev, Ukraina Kiev : [brak wydawcy], 2001, s. 178--181, ISBN: 9667435539 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-14983] [data modyf: 18-09-2002 10:20] |
[10]
Reklama a ekologia, 2000. Roman Sapeńko // W: Ekologia Pogranicza. Gorzów Wlkp. - Łagów Lubuski, Polska Gorzów Wlkp. : IBEN, 2000, s. 282--290 Słowa kluczowe: ekologia, reklama Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-9650] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
[11]
Komunikat reklamowy w perspektywie semiotycznej, 1999. Roman Sapeńko // W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem : IV Konferencja naukowa. Zielona Góra, Polska Zielona Góra : Wydaw. PZ, 1999, s. 289--296 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-8625] [data modyf: 07-08-2015 10:20] |
[12]
Problem natury w reklamie, 1999. Roman Sapeńko // W: Ekologia Pogranicza : IV Polsko-Niemiecka Konferencja Naukowa. Gorzów Wlkp. - Łagów Lubuski, Polska Gorzów Wlkp. : IBEN, 1999, s. 58--62 Słowa kluczowe: marketing, natura, reklama, środowisko naturalne Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-9611] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
[13]
Etyczne aspekty reklamy, 1998. Roman Sapeńko // W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem : III Konferencja naukowa. Zielona Góra, Polska Zielona Góra : Wydaw. PZ, 1998, s. 271--280 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-8528] [data modyf: 07-08-2015 10:22] |
[14]
Reklama w przestrzeni kultury, 1997. Roman Sapeńko // W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem : II Konferencja Naukowa. Zielona Góra, Polska Zielona Góra : Wydaw. PZ, 1997, s. 248--261 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-15889] [data modyf: 22-10-2003 11:42] |
[15]
O wartościach w reklamie, 1996. Roman Sapeńko // W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem : konferencja naukowa. Zielona Góra, Polska Zielona Góra : Wydaw. PZ, 1996, s. 142--149 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-15930] [data modyf: 30-10-2003 12:06] |
[16]
Świadomość estetyczna a świadomość społeczna, 1983. Roman Sapeńko // W: Świadomość społeczna : [materiały konferencyjne]. Zielona Góra, Polska Zielona Góra : WSP, 1984, T. 1, s. 27--34 Kod: KON-NANG BibTeX (pkt: 0) [KONF-18078] [data modyf: 07-08-2015 10:21] |
6. Prace zbiorowe (Redakcje naukowe czasopism, prac zbiorowych, monografii, podręczników, numerów specjalnych czasopism) (RED) |
|
[1]
Słowiańska literatura i kultura popularna. Figury swojskości i obcości współczesnego świata w literaturze i kulturze popularnej krajów słowiańskich / (Red.) Tatiana Hajder, Roman Sapeńko, Katarzyna Grabias-Banaszewska .- Zielona Góra : Uniwersytet Zielonogórski Instytut Filologii Polskiej Pracownia Mitopoetyki i Filozofii Literatury, 2019, 311 s. .- ISBN: 9788394050696 Kod: RED-MON-WI BibTeX (pkt: 20) [RED-5873] [data modyf: 18-02-2020 08:49] |
[2]
Wojna / pokój. Humanistyka wobec wyzwań współczesności / (Red.) Roman Sapeńko, Piotr Pochyły .- Zielona Góra : Uniwersytet Zielonogórski, 2017, 682 s. .- ISBN: 9788362352432 Kod: RED-MON-WI BibTeX (pkt: 20) [RED-5670] [data modyf: 03-06-2019 11:12] |
[3]
Rocznik Lubuski : Transhumanizm a kontrintuicyjność mitycznego obrazu człowieka / (Red.) Roman Sapeńko, Maciej Czeremski .- Zielona Góra : Lubuskie Towarzystwo Naukowe, 2016, t. 42, cz. 2, 234 s. .- ISSN: 0485-3083 Kod: RED-C-NANG BibTeX (pkt: 0) [RED-5538] [data modyf: 24-01-2017 09:36] |
7. Raporty, recenzje, konkursy (RAP-REC) |
|
[1]
Hudožne mislennă: ectetiko-kul'turologičnij diskur / / Olena Poliščuk .- Kijów , 2007 (Rec.) .- Myślenie artystyczne jako przesłanka twórczości / Roman Sapeńko // Literatura i Kultura Popularna .- 2013, XIX, s. 177--181 Kod: REC-KSI BibTeX (pkt: 0) |
[2]
Kategoria piękna a ideał społeczny / / Leonid Stołowicz .- Wrocław , 1982 (Rec.) Roman Sapeńko, Zbigniew Szymaniak // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Inżynierskiej .- 1986, 76 Kod: REC-KSI BibTeX (pkt: 0) |
![]() |
kontakt techniczny: skep@bu.uz.zgora.pl © 2001-2020 Uniwersytet Zielonogórski |